2015. október 31., szombat

Bane krónikák


Hát ez olyan lesz, mint a könyvek. Rövid.
Az első két füzet, akarom mondani könyv (bár elég furcsa így hívni, mivel nagyon rövidek) nem tudott meggyőzni arról, hogy ezeket ki kellett volna adni. Volt egy-két vicces dolog, megszólalás, de ennyi.
A harmadik viszont tetszett, ezért úgy gondoltam mégis érdemes folytatni. Talán azért, mert volt benne harc és árnyvadászok? Nem tudom.
A negyedikre konkrétan nem emlékszem, az ötödik viszont szintén elég jóra sikeredett ahhoz, hogy úgy döntsek: tovább olvasom.
A hatodik volt talán az egyik kedvencem. Igaz Rahael a Végzet Ereklyéiben elég sokszor feltűnik, engem valahogy nem érdekelt hogyan jutott oda/lett olyan. A Mennyei tűz városában feláldozza magát (Magnusért), ami viszont eléggé megdöbbentett és így máris jobban érdekelt a háttérsztori. :)
A hetedik és a nyolcadik az "átlagos" jelzőt éri el nálam. Egyik sem volt különösebben emlékezetes, de mindkettőt jó volt olvasni. Ráadásul a nyolcadik már a jelenben történik, hiszen a Hamuváros és az Üvegváros között játszódik.
A kilencedik és tizedik szintén "most történik". A kilencedik számomra a jobbak közé tartozik, tetszett az a sztori. A tizediket meg kicsit feleslegesnek éreztem a klisé-hegyekkel.
Oké, értem én, hogy így próbálták érdekessé tenni a történet elejét, de nekem inkább erőltetettnek tűnt. (Mert persze pont akkor ez, meg az, és amaz...please) Aztán elrohannak a vérfarkast lehűteni... az a rész már jobb volt.



A magyar nyelvű kiadáshoz annyit, hogy nekem az eredeti borító(k) jobban tetszett, szóval sajnálom, hogy nem sikerült megvenni (túl drága volt, úgy tudom). A magyar borítók közül az S tetszik, illetve a Bane-ből az N.
Egyébként a Könyvmolyképző adta ki őket, puhatáblás verzióban.

A könyvecskék:
1 Mi történt Peruban?
2 A szökevény királyné?
3 Vámpírok, pogácsák és Edmund Harondale
4 Az éjféli örökös
5 A Dumort Hotel tündöklése
6 Raphael Santiago megmentése
7 A Dumort Hotel bukása
8 Mit vegyünk egy árnyvadásznak, akinek mindene megvan?
9 A New York-i Intézet csatája
10 Igaz szerelem (és egy első randi)

Úgy tudom, külföldön végül kiadták egyben is. (money, money, money) Itthon pedig (jelenleg) csak darabonként vehető meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése