2016. február 16., kedd

Heti mindenes 2016/05



Ez történt a múlt héten....




Még csütörtök este a gépem olyan lassulást mutatott be, hogy nézni is fájdalmas volt. A windows intézőt konkrétan sikerült kiütnöm miatta, de persze a fagyás után összeszedte magát. Nem is nagyon foglalkoztam vele, mondván "úgy is kikapcsolom". Na pénteken ért a kellemetlen meglepetés, mert bekapcsolásnál "hibát észlelt". Ezt egyébként nem tudta kijavítani hiába futott le a program....
Nem gond, jött a felhasználói megoldás: újra bekapcsolás. (Nem mondom, hogy kikapcsol-bekapcsol, mert leállt magától). Elindult rendesen, nem dobott hibaüzenetet sem... mély lélegzet.
A rossz hír viszont, hogy azóta is küzdünk egymással, én és a windows intéző (vagyis minden mappa művelet, jobb egér, stb), szóval hamar felbosszant. A tegnapi volt (eddig) a rekord napja. Negatív rekord, mivel majd' tíz másodpercet gondolkodott a "minden program"on (start menü). Addig meg bámultam az üres téglalapot... Utána beadta, de ikonok nélkül. A semminél több.
A filmezést másik gépen is oldom meg, mert össze-vissza akad... már amikor elindul, mert a lejátszó is gondolkodik, hogy mi is lenne a feladata. A zenelejátszás nagyjából sikerül, bár néha "húzza", ami elég idegesítő, szóval azt is máshogy (pl. teló hangfalon) oldom meg.

Ez az egész viszont arra jó volt, hogy megnyugtathatom drága jó anyámat, nem vagyok netfüggő, mint ahogy attól tart egy ideje. Nem, én film- és sorozatfüggő vagyok (meg könyv és zene, de ezek már annyira természetesek, hogy fel sem tűnik... talán új ismerősöknek, de hamar megszokják).
Feltűnt, hogy mivel másik gépen filmezek, nem is igazán vagyok ennél. Tegnap is kb egy órát neteltem, amíg végigpörgettem a híreket. Ennyi.

Nem igazán tudom mit kéne kezdeni a géppel, de valahogy nem hiszem, hogy ez még helyrejön... majd kiderül.

forrás: tumblr


Úgy tűnik az időjárás is a hangulatomhoz igazodik, mivel a héten eddig még csak esett.
Persze nem bánom az esőt, sőt szerintem én vagyok az egyetlen a családban aki szereti... Mégis, még február van, így olykor-olykor még befurakodik a "ha hidegebb lenne, ez most hó lenne" gondolat.

Erről viszont az ugrott be, hogy a hozzáértők szerint az idei nyár 1,1 (?) fokkal melegebb lesz, úgy általában. Valamivel több, mint egy fokot, valószínűleg nem érez meg senki, de a globális felmelegedés miatt ez gond lehet... so they say.
Nem nézek előrejelzéseket két évszakra előre, így nem tudom mennyire meleg nyárra számítanak az idén... de remélem nem lesz hőség. (Persze, tudom, reménykedni szabad).





Múlt héten írtam a Gilmore Girls (Szívek szállodája) folytatásáról. Azóta olvastam, hogy a Parist alakító színésznő Lisa Weil is megerősítette, hogy visszatér a sorozatba. És mintha láttam volna valamit Logan-ről, de arra már nem emlékszem, hülyeséget meg nem akarok írni.

Egyébként még egy hír: a Fast Eight, amire biztosan sokan várnak, és ami az első Fast film lesz Paul Walker halála után (az FF 7 nem igazán számít, hiszen abban még benne volt), végre végleges megjelenési időt kapott. Ladies and Gents a Halálos iramban 8 2017. április 14-én kerül a mozikba (USA). Hát... végülis csak egy év...



Azzal nem győzzük le az akadályokat, ha elszaladunk előlük. Nem a sebesség számít, csak az a lényeg, hogy ne álljunk meg.
(Lorien 3 –Kilencedik titka)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése