2015. július 2., csütörtök

Billentyűzet nélkül nem megy


 Gondoltam, ha már elmondtam a fél világnak, akkor most elmondom a másik felének is, hogy hétvégén a laptopom sikeresen megfürdött fél liter vízben, mert a nagykutyám feldöntött egy teli poharat (kisasztal - nagy kutya... nem jó kombó).






Szerencsére épp ott voltam, gyorsan felkaptam a laptopot és... kiöntöttem belőle a vizet. (Ez is egy olyan mondat, amiről nem hittem, hogy valaha használni fogom). A gép ettől függetlenül öt másodperc alatt kikapcsolt és további pár órát csendben duzzogott, mert elázott.
Én meg persze mint az őrült törölgettem, utána meg hajszárítóval oldalról fújattam a klaviatúrát, hogy minél hamarabb kiszáradjon. (Egyébként ez vízbe ejtett mobiloknál is működik, ha a készülékünk nem vízálló, illetve ha le lehet szedni a hátlapot és kivenni az akkut).
Végül a laptop viszonylag megszáradt (vagy csak félt, hogy addig hajszárítózóm míg elolvad) és bekapcsolt.


Kicsit azért megszenvedte, mert a billentyűzet furcsán viselkedett. Az üdvözlő képernyőn a jelszavamat sem tudtam volna bepötyögni, ha (win 7) lent bal oldalon nem találok képernyő-billentyűzetet.
Másnap rögtön klaviatúra vadászatba kezdtem, mert a laptopé használhatatlan lett. Néhány betű egyáltalán nem reagált, míg másokat "beragadt"nak észlelt a rendszer. Ami egyébként nem könnyítette meg a dolgomat és végül elbúcsúztam a problémásoktól (vagyis fogtam és leszedtem, alatta a "gombot" addig húztam-tekertem-nyomtam míg végül "kiakadt").

kék színben is kapható
Az eredetileg kinézett billzetet rendelni kellett, mert nem volt helyben és ez pénteken volt. Na mondom én nem bírom ki a hétvégét képernyő-billentyűzeten pötyögve (egérrel - touchpad, mert nem érintőképernyős a laptop), így egy flexibilis klavi lett a barátom hétvégére.

Két dolgot mondanék el róla (azon kívül, hogy imádja összeszedni a szöszöket), az egyik a termékhez kapcsolódik a másik az árához.
Először is, meglepően jól elvoltam vele - annak ellenére, hogy szilikon az egész -, pedig voltak kétségeim. Nem mondom, hogy olyan könnyen gépeltem, mint szoktam, mert ez nem igaz. Néha kicsit erősebben kellett megnyomni, mint amihez én laptopon szoktam, illetve előfordult, hogy ha nem a közepén nyomtam egy betűre, akkor nem érzékelte.
Ettől függetlenül rövidtávra (két nap) tökéletesen megfelelt, mint mentőmegoldás.
És ezzel el is érkeztünk az árához. Nem csalás, nem ámítás: 500 Forint volt (490.- hivatalosan) az egyik helyes kis narancsos boltban (edigital).
Ám mivel félig-meddig tudatos vásárló volnék, természetesen több helyen is megnéztem a kínálatot és összehasonlítottam az árakat... Akkor jött a döbbenet, amikor a pirossal festett bolt (media markt) oldalán megláttam a flexibilis billzetet, jóval drágábban.

Ez kérem nem PhotoShop, aki nem hiszi keresse fel a honlapokat.
Azt hiszem ehhez nem kell hozzáfűznöm mást, esetleg annyit, hogy piroséknél 499.- a kiszállítás :) (A többség gondolom rájött, miért volt érdekes ez az adat).


Hétfőn egyébként megérkezett az eredetileg választott billentyűzet (valahol olvastam, hogy egy nagyobb cég termékét koppintották géniuszék, de őszintén szólva, ez engem annyira nem érdekel.)

Akkor erről is pár szót.
Egyetlen negatívuma - számomra - hogy fényes a billzet alatt. (A képeken még fóliás, mert akkor bontottam ki, de egyébként ha eltávolítjuk azt, ugyanolyan fényes lesz... A karcok iiiimádni fogják). Ezt leszámítva nem tudok belekötni.
Teszi a dolgát, ennyi. Billentyűzet, tehát plug & play. Kicsi, ami nálam főszempont volt (nekem felesleges a külön num rész, így elég sok klavi helyből elvérzett a válogatás során).
 Elsőre nekem szokatlan volt a nyomáspont, de egy-két óra alatt megszoktam és én kényelmesnek tartom.


Ez egyébként a LuxeMate i200 nevet viseli. A dobozon annyira nem, de billzeten látszik, hogy a Genius kéri a köszönő (vagy átkozó) leveleket.
A bal oldali kis lámpák pedig kéken világítanak ha valamelyik "lock" be van kapcsolva.

Az árak folyton változnak, de ha valakit érdekel: 2.890 Ft volt a múlt héten, és szerintem nagyon nem mozdul el erről.

És még két dolog így a végén.
A képeken is látszik, hogy USB 2.0-ás csatlakozójuk van, illetve a flexibilishez jár egy PS2 (az a sima kör) adapter is.
Mondjuk ma már nincs erre olyan nagy igény, de ha valaki asztali géphez veszi, miért ne használhatná a billzet portot, nem? Legalább eggyel több usb marad szabadon. Abból sosincs elég egy gépen.

Két dolgot említettem. A másik, hogy nem kértek fel reklámozásra, nem állok semmilyen kapcsolatban egyik céggel sem és senki nem fizetett ezért. Sima "mezei" vásárló vagyok. Ez talán átjön a bejegyzésből (és később a blogról úgy általában), de most úgy gondoltam, leírom a biztonság kedvéért.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése