2015. július 10., péntek

Heti mindenes 2015/1


Szóval megszületett a heti bejegyzésekhez használt cím, ami a nem túl kreatív "heti mindenes" lesz, mert így nagyjából bármiről írhatok benne. :)
A címke (és az eredeti cím) ez: Heti mindenes, avagy borítsuk az asztalra*.


Miről is fog szólni? Azt hiszem a legegyszerűbb ha megmutatom, hiszen erre a hétre már összeszedtem az idevalót. Viszont megjegyezném, hogy nincsenek (egyelőre?) fix pontok, szóval nem biztos, hogy a következő heti bejegyezésben ugyanezek fognak szerepelni.

A hét képe (köszönjétek a bingnek).
forrás: bing.com

Azt hittem mire eljutok a bejegyzésig, meg tudom majd magyarázni, hogy miért tetszik ez a kép... de nem.
A legtöbb ember nem igazán kedveli a naplementét/sötétet, mert "olyan borús" hangulata van, de én nem tartozom közéjük. Ez a kép is azonnal magával ragadott. Van benne valami amitől nem tudsz csak úgy elsétálni mellette.



A héten nem történt túl sok minden, de tegnap előtt végre esett az eső. Sőt szinte vihar volt és a szél pillanatok alatt lehűtötte a levegőt, aminek én nagyon-nagyon örültem. (Köztudott, hogy nem jövök ki a meleg nyárral).


A hét könyve most a Mennyei tűz városa lett. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy épp ezt olvasom.
(Egyébként A Végzet Ereklyéi 6. és egyben befejező kötete).
Most nagyjából a felénél tartok és egyelőre jobb véleményem van róla, mint az előző kettőről. Persze a végéig ez még változhat, de elég izgalmas eddig és szeretem olvasni.
Na meg persze kíváncsian várom a végét, hogy hogyan zárul (és szurkolok, hogy jó legyen).


Aztán... ez igazából nem erre a hétre tartozik, de én csak most jutottam el addig, hogy beleolvassak a cikkbe. Aki a "szürke könyv"eket írta, volt egy Q&A-e twitteren és hát... nem kímélték. Itt vannak a kedvenceim:
Is there a safe word which will stop you from writing anymore of this bollocks?
What do you dislike more, Independent strong woman or the English language?
Will you be rewriting the book from Stephenie Meyer’s point of view next time?

Talán a Mennyei tűz városa is befolyásolt kicsit, de a hét idézete Cassandra Clare másik - ehhez szorosan kapcsolódó - trilógiájából került ki.

Nem szeretheted úgy, mint én. Senki sem szeretheti úgy.
(Pokoli szerkezetek 2 - A herceg)

(*Magyarázat a címhez. Heti mindenes, avagy borítsuk az asztalra - Ez úgy jutott eszembe, hogy nagy gyűjtögető vagyok... papírra gondolok természetesen. Ami érdekel, de nem feltétlenül szükséges akkor amikor rátalálok, lementem könyvjelzőbe, vagy ha csak egy filmcím, valami érdekesség amit később alaposabban is körbe akarok járni, akkor leírom egy papírra. Általában ez a papír az ami még kartávolságon belül található. :) Jegyzettömb, sticky notes (post it), vagy egy üres boríték... Tehát nagyjából bármi amit találok.
Aztán ezeket egy helyre kezdem gyűjteni és napok, hetek alatt (mert ezt nem nézem át hetente) szép kis kupac gyűlik össze. Végül persze kénytelen vagyok foglalkozni vele (de ez nem baj, mert amiket felírtam azok valamiért kellettek), így kiborítom őket az asztalra és kezdődhet a válogatás. :)
Címkénél hiányzik a vessző (talán valakinek fel is tűnt), azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a címkéket vesszővel kell elválasztani.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése