2016. július 31., vasárnap

Heti mindenes 2016/7


Jó ideje nem volt már heti mindenes (és júliusban lényegében bejegyzés sem). Ez nem azért van, mert félúton elhagytam a véleményem, egyszerűen csak nem volt időm, vagy épp leírtam már máshol és nem szeretem ismételni magamat.


És most beszéljünk a Firefox update-ről amivel pont a napokban gyűlt meg a bajom, de megoldottam.

Az ismerőseim többsége a Google Chrome böngészőjét használja, amivel nincs is semmi bajom, de nekem nem jött be.
Anno én is kipróbáltam néhány napig, viszont nem tetszett, így visszaálltam a régi öreg rókára. (Tudom, hogy akkor divat volt "eldobni" a meglévő böngészőket és Chrome-ot használni, mert Chrome (oooh!). De én sosem voltam olyan, akit könnyen ilyen-olyan divathullámokba bele lehetett rángatni. Ha nekem valami nem tetszik, megy a kukába és kész. Az az alapelvem, hogy én használom, tehát elsősorban azoknak kell megfelelnie (bármiről is beszélünk), amiket én keresek egy adott termékben.)

Szóval rókuci meg én régi barátok vagyunk és általában jól kijövünk. A mostani frissítés talán azért (is) tett be neki, mert 45-ről 47-re ugrott volna (ja, konkrétan kimaradt egy verzió, bár nem ez volt az első eset és eddig megbirkózott vele). Mindenesetre, miután letöltötte a frisset és kérdezte az újraindulást, persze rányomtam. Ééés itt összevesztünk.
Nem volt hajlandó elindulni. Utána többször nyomkodtam a tálcán lévő ikont, aztán a start menüben is felkutattam, de egyikre sem reagált. Próbálkoztam egy csomó mindennel még a gépet is újraindítottam, hátha... hát nem.
Végül beláttam, hogy ez így marad, de tudtam, hogy vannak olyan telepítők, amelyek, ha észlelik a gépen az adott program egy korábbi verzióját, akkor frissítést is felajánlanak.
Szóval egy másik böngészővel (nálam ez Safari) felmentem a Mozilla Firefox oldalára és letöltöttem a 47-es verziót.
Kicsit persze dühös voltam, de rutinos frissítő vagyok, így a Firefox frissítés előtt is kimentettem a könyvjelzőimet, szóval nem volt akkora tragédia.

Ilyen a névjegy, amikor nincs új verzió

Szerencsére, és örömömre rókáék telepítője is körbenézett, mielőtt nekiesett volna bárminek. Észlelte a fent lévőt, így frissítést szedett le és ezúttal sikeresen alkalmazta is.


Na, ezt csak azért osztottam meg itt, hogy nem kell pánikba esni, ha egy frissítés után nem indul el egy program, mert vannak olyanok, ahol a telepítő is frissít, ha megtalálja a korábbit a gépen.
Na meg persze, mindig tessék menteni minden fontosabb dolgot (böngészőnél pl. a könyvjelzőket). A rendszeres mentés/biztonsági másolat az ajánlott, de frissítések előtt mindenképp hasznos lehet, ha az ember rászánja magát.

És akkor még így zárójelben, bár talán akit érintett az tudta és nem a friss után szembesült vele. Én azért toltam ki az update-et amíg lehetett, mert a 47-es verziótól már nem lehetett állítgatni config-ben az aláírást. Ez már nem gond, mert a pontpontpont bankhoz nem kell többet belépnem (yeessss!, nagyon utáltam).
Az aláírást pedig azért kellett állítgatni, mert a kedves pontpontpont friss verziót adott ki a cucchoz, ami egyébként hasznos... lett volna, de már elsőre is meggyűlt vele a gondom, ezért máshogy oldottam meg. :)


Egyéb jegyzet ide:
Az adott verziószámot, illetve azt, hogy van-e várakozó update a következő képpen lehet megnézni:
Súgó->A Mozilla Firefox névjegye
A fenti képen látszik is, hogy ha rendben van, akkor a szürke (inaktív) "A Firefox naprakész" szöveg olvasható a név és verziószám alatt. Ha van új, akkor egy kattintható gomb jelenik meg, amin a frissítés verziószáma található (ha előtte utána járnál vagy ilyesmi).

Ezt egyébként bátran lehet alkalmazni a többi böngészőnél is, ha nem dob fel magától update ablakokat időnként. (Ami automatikus letöltés-frissítésen van, az nem tesz fel kérdést, úgy tudom).


És most a heti mindenes megszokott elemei

forrás: bing

 Helló, London!
Azért ezt választottam heti képnek, mert nemrég amikor a bingen megláttam, arra gondoltam "hé, épp az előbb láttam ezt a magazinban*! Milyen vicces, hogy itt is szembe jön velem."
Szóval azon a héten, határozottan a legemlékezetesebb kép volt, amit láttam.




*Az egyik tudományos magazin volt valószínűleg amit akkor olvastam. Esetleg a New York Times magazin... hirtelen nem tudnám megmondani, de ha valakinek nagyon fontos, szívesen fellapozom őket, csak szóljon.


A hét idézete
 Ha tenni akarunk valamit, akkor gyerünk, tegyük meg… de ne beszéljünk róla az unalomig!

True Blood 11


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése