2015. november 16., hétfő

Woody Allen percek



Mert mindig felvidít...





Nem kétséges, hogy van túlvilág. Csupán az a kérdés: milyen messze van a belvárostól, és hányig van nyitva? (Lelki jelenségek vizsgálata. A Lelki jelenségek vizsgálata c. válogatásban, Budapest, Európa Könyvkiadó, 1999)


Hiszem, hogy valahol egy felsőbb hatalom lát bennünket. Csak sajnos ez a kormány.


Ha legalább Isten egy világos jelet adna! Például egy nagy összegű betétet nyitna a nevemre egy svájci bankban. (Válogatás az Allen-jegyzetfüzetekből. A szendvics feltalálása c. válogatásban, Budapest, Háttér Kiadó, 1993.)


Az Isten hallgat. Bárcsak az ember is befogná már a száját!


Osztrigát pedig nem eszem. Az én ételem legyen halott – ne beteg, ne sebesült – halott!


Beültem egy étterembe, ahol minden fogást M.E.F. áron számláztak: Más Emberek Fizetése szerint.


Nálunk otthon én vagyok a főnök, a feleségem csak a döntéshozó.


Nem vagyok olyan normális, mint amilyennek látszom.


Már hetedik éve, hogy anyósom átjön karácsonykor. Idén újítunk. Beengedjük.


Megkérdezték tőlem, hogy szeretnék-e tovább élni az emberek emlékezetében, de én tulajdonképpen a saját nappalimban szeretnék tovább élni.


Mi van akkor, ha minden csak illúzió, és semmi sem létezik? Ez esetben határozottan sokat fizettem szőnyegemért. (Válogatás az Allen-jegyzetfüzetekből. A szendvics feltalálása c. válogatásban, Budapest, Háttér Kiadó, 1993.)


Nem félek a haláltól, egyszerűen csak nem szeretnék akkor ott lenni, amikor bekövetkezik.


A halálhoz fűződő viszonyom változatlan: erősen ellenzem. (Interjú a 2010-es cannes-i filmfesztiválon)


Aki korán kel, az igen!


A főiskolán a metafizika órán puskáztam: belenéztem a mellettem ülő fiú lelkébe.


Nem vagyok nagy ivó. Szilveszterkor két martini után megpróbáltam elrabolni és Kubába téríteni egy liftet.


Nem, semmiféle tanulmányokat nem folytattam az iskolában. Ők tanulmányoztak engem.


Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.


Nem igaz, hogy narcisztikus vagyok. Ha egy ókori mitológiai alakkal kellene azonosulnom, az nem Narcissus lenne. Inkább Zeusz.


forrás: internet és wiki

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése