2015. december 3., csütörtök

Teszt: Ashampoo Movie Studio 2

Az Ashampoo, mint név más területről ismerős (bár évek óta nem használom) volt, és szívesen vagdosok videókat, így örültem, hogy kipróbálhatom ezt a programot egy ismerős jóvoltából. Rövid teszt (tizenöt percig bírtam) után világossá vált, hogy nekem ez nem kell



Az első kérdésem tíz perc után: és ezért pénzt kérnek?
Mindjárt leírom mit tud, illetve mit hiányoltam belőle, de a türelmetleneknek előre lelövöm a poént: az ingyenes Windows Live Movie Maker több mindent tud, hiába szidják előszeretettel.

Tehát AMS 2:


Betöltés (ami egyébként gyors) után ez  fogadja a felhasználót. Van öt kockánk, mindegyiknél két módot kínál fel az egyszerűt és a szakértőt.
Gondoltam láttam már néhányat, ezért a szakértőre mentem.
A menükockák balról: új projekt készítése, projekt készítés témával, projekt megnyitása, reklám vágása, filmek átalakítása.

Miután kiválasztottam egyet, kicsit lelassult a folyamat, sőt többször sikerült fél percekig is gondolkodnia... engem meg jól felbosszantania.
Persze foghatnánk a gépre... de szerintem amin a PhotoShop simán elfut (aminek azért vannak igényei rendesen), azon egy ilyen nem túl méretes programnak se ártana.

Ami a legjobban érdekelt, arra mentem. Új projekt készítése. Alul a megszokott sáv, amin lehet a videókat tetszés szerint pakolgatni. Ez egyébként egész tetszett, de más szerkesztő is képes arra, hogy nem teszi rögtön az előző mögé, hanem oda helyezi ahova dobtuk, akkor is ha másodpercek is maradnak üresen a kettő között.
Egyébként meg hozza az alapokat: a videókhoz lehet zenét is tenni, vannak áttűnések és témák. Ez utóbbi olyasmi ami a fentebb említett Windowsos alapban nincs (vagyis nem ilyen néven), ezért megnéztem... de ez is a feketelistán végezte.

Utána a projekt készítés témával kocka jött. Kicsit reménykedtem, hogy így valami pluszt is tud. Hát nem.
Mi is az a projekt készítés témával?
Lényegében az elején a cím és a végén a "stáblista", amit így nevezett el az Ashampoo.
Pozitív oldalra felírhatnánk, hogy a gépen telepített minden betűtípussal dolgozhatunk... de ez megint olyasmi, ami a Windows Live Movie Makernek is megy.


Témákból sem kapunk túl sokat, van talán 12-15 ilyen. Főleg olyanok, amikre (szerintük) egy kezdőnek szüksége van. Így tehát vannak ünnepek (karácsony, szülinap), vannak semlegesek (újdonságok), vannak fiataloknak szánt (táblagép, zene, neon, képregény), vagy épp slideshowhoz használható (fotóalbum) témák.
Ez egyébként egész jó ötlet lenne, de én sajnálom, hogy csak szöveget lehet "oda tenni". Mennyivel klasszabb lenne, ha a táblagép képernyőjén egy fénykép vagy videó lenne, nem? Vagy a fotóalbum középen egy a tartalmához illő kép fogadná azokat akik később megtekintik az alkotást.
Mindegy. A "téma" előre és hátulra kerül, közé lehet videókat tenni. (Mint mondtam, cím és stáblista)

Ezek után a reklám vágása már nem tűnt érdekesnek. A projekt megnyitása illetve a filmek átalakítása menüket pedig szerintem nem kell senkinek sem magyarázni.

Nem tudom, hogy egy kezdő "most lát először videószerkesztőt" mennyire szeretné ezt a programot, de engem egyáltalán nem győzött meg.
A program kinézete kellemes. Szeretem a kéket (meg az olyan semleges/profi hangulatba ringatja az embert), egyszerű felülete volt, átlagos betűtípussal. Szóval semmi csicsa, zavaró tényező... de a tudáson, illetve annak hiányán nálam elcsúszott.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése