2015. szeptember 13., vasárnap

Heti mindenes 2015/9



A lángoszlop, a jövő hét, meg a szokásos.





Mivel pénteken volt szept. 11, az eheti kép nem is lehetett volna más...

 Sajnos én emlékszem a hírekre, meg arra, hogy a tv többször is hozta a friss infókat, megszakítva a szokásos műsorokat... szörnyű volt.
És talán önző vagyok, de a sokk után a legtöbb embernek - nekem is - az első gondolata a saját családja. A tudat, hogy senki nem volt ott a szeretteim közül... leírhatatlan az a megkönnyebbülés.

Az emlékmű szép, bár ha sosem kellett volna, az még szebb lenne.


Érdekesség a hétről: kisebb "lángoszlopot" láttam. Oké, nem úgy kell elképzelni, mint a Mennyei tűz városában, de ettől még elég ijesztő látvány volt. Valahol épp gázvezetékeket birizgáltak. Fel volt törve és ásva az út, de hogy pontosan miért azt nem tudom. Mindenesetre már az is elég sokkoló, hogy látod mi minden van az út alatt. (A villanyvezeték pl. nem sokkal a felszín alatt fut, csak úgy a "levegőben" (oké, földben) lógva. Persze ennek nem kell vascső, elég az a fekete műanyag, értem én, mégis... Biztonságos egyáltalán?)
Ám ezt már azután észleltem, hogy a nyílt lángon túltettem magam.
Nyilván csinálni kell valamit azzal a nagy mennyiségű gázzal ami a levegőbe kerül, míg javítanak (?) valamit. Szóval volt ott egy ipari méretű gázgyújtót tartó hapsi és tette a dolgát. Vagyis elhasználta a levegőbe kerülő gázt. Ez nagyjából két és fél magas, negyven-ötven centi széles tüzet jelentett. Ezek persze "kb. számok", nem álltam ott egy vonalzóval, hogy "asszongya, ez 55,3 cm". De közel volt egy ház. Úgy két lépésre. A tetőt én azért megnézném, lehet, hogy kicsit megpirították!?
Természetesen mocorgott bennem a fotós felem, hogy "ahh, ezt le kéne fényképezni", ám végül mégsem ragadtam gépet. Odaszögezett a látvány van két percre, utána meg úgy gondoltam, míg elmegyek a fényképezőért meg vissza, talán már be is fejezik. (Mondhat bárki bármit, én nem szeretek mobillal fényképezni. 5-8 megapixel nem azt adja vissza).
Egyébként egy-két órával később meg vicces jelenet tárult az arra járók elé, mivel az egyik tűz- és robbanásveszély tábla mellett öt-hat munkás vidáman dohányzott.


A hét szava: A hét szava egy betűszó, és azért akadt meg rajta a szemem, mert anno a Nokia telóm (pontosabban a Nokia PC Suit nevű program) előszeretettel konvertálta ilyen formátumba a rámásolt zenéket. Akkor persze nem tudtam mi ez, furcsa volt, de mivel lejátszotta a számokat gond nélkül, nem is igazán érdekelt. :)

AAC (Advanced Audio Coding): A Frauenhofer és a Dolby laboratóriumokban kifejlesztett MPEG-4 szabványon alapuló audio tömörítő eljárás. Az MP3 kódolásnál jobb, közel CD hangminőséget ad, alacsonyabb adatsebesség mellett (128 kbps-nél már szinte megkülönböztethetetlen), de ez is veszteséges kódolás, akárcsak az MP3. A 3G nagy sebességű mobilhálózatoknál használatos az átvitt hang kódolására, az MP3 lehetséges utódja, de egyelőre kevés lejátszóprogram ismeri. Az Apple a Quicktime 6 és az iTunes 4 (iPod) termékeknél alkalmazza.


A jövő hétre borítós posztot tervezek. Ennél konkrétabb most nem leszek, mert több is tervben van, így... amelyiket előbb összeszedem. :)


A nagymamám szept. 8-án lett volna 80 éves. Így a hét idézete a szeretetről szól.

Tudom, hogy ez nem sok, és biztosan nem elég, hogy megértsd, de szeretném, ha tudnád, hogy továbbra is hiszek a szeretet ajándékában. Szeretném, ha te is hinnél benne. Megérdemled ezt az élettől, mert semmi mástól nem kaphatsz annyit, mint magától a szeretettől.
(Az utolsó dal)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése