2015. szeptember 12., szombat

Tea teszt - Mecsek Tea


Ez a bejegyzés úgy jött össze, hogy anyu kapott  pár tasak teát valamilyen cseppek mellé. Ő pedig lepasszolta nekem, mert tudja, hogy nagy teázó vagyok. Viszont tesztelésnél mindig vittem neki is egy bögrével, lássuk mennyire vélekedünk máshogy, mivel általában különböző teákat iszunk. Kiderült, hogy ennél az ötnél nagyon is egyetértünk.



Fontos tudni rólam, hogy viszonylag kevés teát iszok meg "üresen". A gyümölcs teákat kivétel nélkül cukorral iszom. Cukor alatt egy teáskanál cukorról beszélek egy átlagos 3 dl-es bögrébe. Ha többet pakolok bele, az általában azt mutatja, hogy nem nagyon ízlik az a tea.
Vannak teák, amiket mézzel is megiszok, főleg télen. Egyrészt finom úgy is, másrészt van egy szusszanásnyi időm, mielőtt tavasszal megint elindul a szülői "ne idd cukorral, nem egészséges" lemez.
Amit cukor nélkül iszok: menta (sokan nem szeretik... sosem értettem miért, de ízlések és stílusok), citromfű. A zöld leveleknél valahogy könnyebb elhagyni a cukrot, mint pl. a bodzánál. Ja, a kamilla teát is cukor nélkül iszom. Mondjuk azt sosem szerettem.

forrás: saját kép


Kék szőlő: Ez hiányzik a képről, mert ezzel kezdődött a kóstolás. Anyu szeret ilyen gyümölcslét inni, de persze egy pillanatig sem volt kétséges, hogy a tea másmilyen lesz.
Ez nekem egyáltalán nem ízlett, bár egy lapátnyi cukorral meg lehet inni. Anyu (emlékeztek, ő szereti a kék szőlő gyümölcslevet), aki a legtöbb teát cukor nélkül issza, ennél kénytelen volt kivételt tenni, mert annyira nem ízlett neki "magában". Cukorral megitta, aztán megegyeztünk, hogy ilyet soha többet.

Fogyi tea: Bevallom ez volt az egyik ami tényleg ízlett és nem úgy kezdtem a kóstolás után, hogy "hát...". Mate és ananász ízű, szerintem nagyon kellemes, könnyed íz. Nekem egy kiskanál cukor kellett hozzá, de már írtam fent, nálam ez megszokott. Hogy fogyaszt-e azt nem tudom (és nem is érdekel), egyetlen filterből ezt lehetetlen megmondani.

Mézes mackó: Az ananászos mellett erre voltam a leginkább kíváncsi. Végül kicsit csalódás volt. Arra számítottam, hogy cukor nélkül is meg tudom majd inni... hát nem! Kellett bele cukor és míg kortyolgattam az jutott eszembe, hogy télen remekül el tudnák adni a bódés árusok mézes tea címen, és csak cukrot kell bele tenniük, mert valami mézaroma-féle van benne. Szerintem így olcsóbban jönnének ki, mintha valódi mézet kéne belecsorgatniuk.

Zöld tea (gyömbérrel és citrommal) : Azt hiszem a második volt ez, a kék szőlő után. Azt mondanám, "semmi különös". Inkább nyári teának tudnám elképzelni... de magamtól nem venném meg valószínűleg.
Aki citromos teára vágyik, tegyen egy szívességet az ízlelőbimbóinak meg a szervezetének és vegyen valódi citromot. Nem olyan nagy meló félbevágni és kifacsarni...

Gránátalma: Hát ezt még gyümölcsben úgy sem ettem (már amennyire emlékszem), szóval kíváncsi voltam. Ez volt az utolsó, és kellemes meglepetés volt. Cukor nélkül is meg tudtam inni. Az ananászos mellett ez volt a másik ami igazán ízlett. Anyu egy sima "jó" jelzővel lerendezte... nem fejtette ki bővebben, én pedig nem kérdeztem, mert épp olvasott.


És akkor az árról is ejtsünk néhány szót...
Nem néztem végig az összeset, de pl. az ananászos teának dobozáért 700+ Forintot kérnek. Egy doboz a megszokott 20 db filtert rejti.
Őszintén szólva én egy kicsit sokalom ezt az árat. Persze ha csak félévente veszünk egy-egy dobozt, azt nem érzi meg annyira a pénztárcánk, viszont ha rendszeresen szeretnénk fogyasztani, teszem azt heti háromszor vagy négyszer, akkor bizony gyakran kell venni és az hosszabb távon már nem igazán éri meg.
Itthonról hozok példát. Többek között szeretem a Pickwick variációkat. Szintén 20 filter/doboz és 350 Forint körül vehető és vihető. Lényegében két doboz kijön abból a hétszáz...valamennyiből.
De szeretem a Herbaria teákat is. Egy zacskó ára teától függ. A Bodza tea nekem nagy kedvencem, így azt sokat veszünk ősztől tavaszig, 400 Forint körül mozog egy tasak (ez nem filteres, hanem valódi bodzavirág, szinezék és aromák nélkül), ami kicsit drágább, mint az előbb említett Pickwick, de még így is az MT ára alatt van.

Szóval akárhogy nézem, rendszeres fogyasztásra nekem nem éri meg az MT. De az is lehet, hogy valakinek annyira ízlik egyik vagy másik filter, hogy azt mondja, nem számít az ár, ő heti háromszor ilyet akar inni.
Az mindenképp a pozitív oldalra került, hogy néhány Liptonnal és Twinings teával ellentétben az MT nincs túlaromázva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése